KÉK DARU BARÁTI KÖR ÉS TAI CHI KLUB

css

Természetjárás

Pázmándi TOPorgók Éjszakája - 2012.07.07.

Attis  2012.07.18. 16:18

Pázmándi TOPorgók Éjszakája

avagy barangolás a Velencei-hegység csillagporos ösvényein

Prológ

Közeledett július első hétvégéje, az immáron 5. alkalommal megrendezésre kerülő éjszakai TOPorgás időpontja. A héten a nappali hőmérséklet 38 fokkal megdönt minden eddigi rekordot, de az éjszakák sem akarnak a dicsőségből kimaradni.  Két héttel korábban még emberi időjárási viszonyok között bejártuk a túra útvonalát és begyűjtöttük a talált szemetet. Most viszont mindenki aggódva figyeli a meteorológia előrejelzéseit, és enyhülésért esedezik. Aztán csütörtök éjszaka hirtelen minden megváltozik. Óriási vihar csap le a vidékre. Orkán, villámok és ömlő eső. Reggel pedig újra kezdődik a kánikula. A péntek éjszaka lekopírozza az előző napot, igaz kissé szelídebb kiadásban. Viszont a szakértők szerint ez volt a zivatarok vége és napközbenre is enyhülés várható. Így lett.

Gerecse 50/20 - 2012.03.28.

2012.05.04. 00:56

TOPorgók a Gerecsében

A 31. Gerecse 50/20

Indulás

Április utolsó szombatja volt, a négynapos hosszú hétvége első napja. A meteorológia szikrázó napsütést ígért, kívánni sem lehetett volna jobb időt egy kis „laza” túrázáshoz. A kora reggeli időpont ellenére kellemes melegben pakoltuk ki a túrafelszereléseket a csomagtartókból a tatabányai Jubileum-park mögötti parkolóban. Ez alkalommal öten készültünk nekivágni a Gerecsének, s most először mind az öten immáron a Pázmándi TOPorgó Természetjáró Egyesület színeiben.  Heni, Imi és Torma Csabi a 20-as, Sipos Csabi és jó magam az 50-es táv megtételére készültünk. Nem vacakoltunk a felszereléssel sokat, de mire végeztünk, a parkolóban gombostűt sem lehetett volna leejteni. Így hát elindultunk a rajtba. Ha valaki először járt itt, a tájékozódással akkor sem volt gondja. A hangosbemondóból áradó információ egyértelmű irányt mutatott, de a folyamatosan áradó tömeg is pontosan kijelölte a rajt irányát.

Tavaszköszöntő 10 - Sukoró - 2012.03.31.

Attis  2012.04.07. 19:31

Tavaszköszönt túra Sukorón

Tavasz köszöntő és Nyuszi túra 2012 Sukoró,

avagy talpunk alatt fütyült a szél

Kell egy csapat …

„Kell egy csapat ! „ – mondta Minarik Ede a mosodás. Ennek a jelmondatnak a szellemében kezdtem el összegyűjteni a tavaly már „bejáratott” kis társaságot, egy újabb tavaszi indító túrához. Az elmúlt év élményéi még éltek, így nem volt különösebben nehéz a verbuválás. Ebben persze nagy szerepe volt  Zsófi lányomnak és Timi néninek, aki civilben  a 7/A osztályfőnöke.  Mivel a múlt évben, bevezető gyanánt magunk mögött tudtuk a nyuszi távot, így idén a következő szintet, a kicsit több, mint tizenegy  kilométeres Sukoró 10-et céloztuk meg.  Verőfénnyel és igazi böjti széllel várt bennünket Sukoró, március utolsó napján.  A kezdeti bizonytalanságok után végül 18 elszánt vándor  - 12 gyerek és 6 felnőtt – vágott neki az első próbának, a nevezésnek.  Ez a nagy tömegben nem volt túl egyszerű, de a szervezők minden tőlük telhetőt megtettek, hogy gyorsítsák a folyamatot.

Mátrahegy 30 - 2012.03.10.

Attis  2012.03.12. 18:33

Mátrahegy 30 teljesítménytúra

avagy tavaszköszöntés kis fricskával

Ha március eleje, akkor Mátrahegy.  Kis csapatunknak már néhány éve a fix programjai közt szerepel ez a teljesítménytúra.  Hogy ez idén még véletlenül se legyen másként, arról néhány héttel ezelőtt gondoskodtak a szervezők, mivel már szintén hagyományosnak mondható módon, e- mailon küldtek szelíd, figyelemfelkeltő meghívót a rendezvényre.  Ez kedves gesztus, jó marketing, megadja az alaphangját a túrának. Így aztán nem is lehetett csodálkozni, hogy a napfelkelte az autópályán ért minket útban Mátrafüred felé.  Négy fős társaságunk – Enikő, Judit, Csabi és jómagam – kissé álmosan, és viszonylag csendesen róttuk a kilométereket. Nem sokkal fél hét után már sok túratárssal együtt kászálódtunk ki a kocsikból az Erdészeti Szakközépiskola parkolójában.

Kincsebánya 20

Attis  2012.02.15. 13:02

Kincsesbánya 20

Prológ

Kemény mínuszok egész héten. Hajnalonta közel -20 fok. Így készültünk  mint már három éve mindig a kincsesbányai téli teljesítménytúrára. Idén tán az időnek is köszönhetően, no meg az elfoglaltságoknak kis, pusztán három fős csapattal vágtunk a hajnali műútnak a Keleti-Bakony felé. A kocsi külső hőmérője -17 fokot mutatott, s az internet is megerősítette a mérést. Mi viszont, a két Erzsi meg én, vidáman néztük az elsuhanó fákat. Mentünk mert jól esett, és mint Rejtő Jenő is megírta egykoron örök becsű Tizennégy karátos autójában :          „ …normális emberre nem bazíroznak világfürdőhelyet.”  Nem mintha Kincses az lenne, de egyesek szerint mi sem voltunk komplettek.  Nyolc körül járt az idő, amikor leparkoltunk a túra bázisául szolgáló általános iskola parkolójában. Már meg sem lepődtünk, hogy a hőmérő fikarcnyit sem változott. Ennek ellenére szép számmal sorakoztak autók mindenütt.

Hó-Fejérke 35

Attis  2012.01.31. 15:52

Hó-Fejérke 35 Teljesítménytúra

Piroska emléktúra 2012

Beszámolómat kivételesen egy korábbi újságcikk idézettel szeretném kezdeni, amely a Fejér Megyei Hírlapban jelent meg 2002.januárjában :

Az Orondról nevetgélve szállt az égbe …

2002.január 27, vasárnap. Ragyogó napsütés, tavaszi meleg. Az összeszokott baráti társaság a Vértes Meteor turistaszakosztály tagjai, szokásos hétvégi túrájukra indultak.  A  csákberényi útvonal a tanárnő legkedvesebb helye volt.   Az ezüst-jelvényes túravezető különösen jól ismerte, hiszen ezeket a jelzéseket az ő közreműködésével festették fákra, oszlopokra.  Ő tervezte mai túránk útvonalát.  Azon a vasárnapon jókedvűen nevetgélve az orondi szőlők pince során, a tanárnő hirtelen rosszul lett. A csákberényi körzeti orvosnő, aki jól ismerte, percek alatt a helyszínen volt, de csak a halál beálltát tudta megállapítani …

Bakonyi Mikulás 30

Attis  2011.12.05. 18:30

December 3. szombat reggel. Még az ég alja sem világosodik, s mi az ónos szitálásban és ködben Zirc felé tartunk, hogy egy tél elei harmincassal köszöntsük a néhány nap múlva megérkező Mikulást. Ekkor még nem gondoltuk, hogy a Mikulással nemcsak találkozni fogunk, s hozzá nem is egyszer, és nem is egy alakban, ha nem valószínűleg ezen a napon, a Keleti-Bakonyban lesz a világon a legmagasabb egy négyzetkilométerre jutó Mikulás sűrűség.

Fehér-Vár-Palota 40.

Attis  2011.11.01. 18:44

Gyönyörű őszi reggelen gyülekeztek a túrázni vágyók október utolsó előtti napján Székesfehérvár főterén, az Országalmánál. Az immáron tizenötödik, jubileumi  Fehér-Vár-Palota teljesítménytúra fő, de nem egyetlen indító állomásán. A túra kiírása kicsit egy BKV menetrendhez volt hasonlatos, mivel volt a "fő táv" a 40, Székesfehérvár és Várpalota között, valamint a 25 Székesfehérvár és Csór, a 20 Csór és Várpalota, a 10 Székesfehérvár és Moha, a 25B Iszkaszentgyörgy és Várpalota, a 10B Iszkaszentgyörgy és Csór, a 20V Várpalota és Csór között, valamint egy 5 km-es körtúra Iszkaszentgyörgyön, a Kastélybirtok Tanösvényen. Tehát a rendezők bőségesen adtak választási lehetőséget mindazon túrázni vágyók számára, akik úgy döntöttek, hogy a Halottak napi temetőjárás előtt, az életnek áldoznak egy kis természetjárással.

Bakonyi Barangolás 70

Attis  2011.10.18. 21:25

Bakonyi Barangolás 70.

Október 8-án reggel, még a sötétség leple alatt robogtunk Zirc felé a Keleti-Bakonyon át, hogy részt vegyünk immáron negyedik alkalommal a Bakonyi Barangolás teljesítmény túrán. Korábban megismerkedtünk a 20 és az 55 kilométeres távval, a múlt évben aztán rámerészkedtünk a hetvenre is, és minden nehézség nélkül teljesítettük. Így idénre már egyértelműen a kötelező táv a 70 kilométer maradt. Háromnegyed hatkor értünk a rajt-cél helyszínére a Reguly Antal Általános Iskolához. A levegő hűs volt, az égen millió csillag.

Pázmándi TOPorgó 2011.

Attis  2011.10.17. 16:53

• avagy egy túráról így is, úgy is -

Mint 2007-óta minden október elején, idén is készültem a számunkra hagyományos „házi túránkra”, a Pázmándi TOPorgó 45-re, lévén a túrát, mint a tavaszi éjszakait is  barátok rendezik  a Velencei-hegységben. Kitaláltam, mint és hogy megyek, aztán mint szokták mondani ember tervez … . A túra előtt egy nappal, reggel csörgött a telefonom. Judit barátnőm keresett, az egyik szervező és udvariasan megérdeklődte, lenne-e kedvem felülni a Zsidó-hegyre pontőrnek, lévén létszámhiánnyal küzdenek. Válaszom egy gyors igen volt, s az  futott át az agyamon, mivel ez lesz a második pont, „gyorsan lezavarom” és a többiek után iramodok. Némi futással  Sukorón utol is érhetem a mezőnyt.  Aztán rákérdeztem a nem jellemző létszám gond okára. Mivel idén szerveztek 8 km-es Totyorgót is gondolva a kis gyermekesekre, az első két pont nyitvatartása igen csak kitolódott. Nekem fél nyolctól nem háromnegyed tízig, hanem negyed egyig kell nyitva tartanom. No ebből a szemszögből már érdekesebbnek tűnt a sukorói manőver, de egyszer már igent mondtam, és különben is pontőr még soha nem voltam. Hát hajrá, és majd lesz valami !

Burok-völgy 30.

Attis  2011.09.14. 20:28

Őszi 30-as Teljesítménytúra a Burok-völgyön keresztül

• vagy egy igazi gatyaszaggató túra -

A legenda

A Burok-völgy a Keleti-Bakonyban található, nem túl messze Várpalotától. A környéknek egyesek még is mitikus, mondhatnánk misztikus jelentőséget tulajdonítottak egykoron, s egyes legendák a mai napig élnek a völgytől északabbra fekvő kis bakonyi falvakban. Szólnak a regék nyughatatlan lelkekről, boszorkányokról, a völgyben lakozó gonosz erőkről. Mondják, hogy egyesek, kik bemerészkedtek a nem is túl távoli múltban a völgybe, és a környező erdőkbe, soha nem tértek vissza, vagy ha igen gyakorta szerencsétlenség érte őket.

Éjszakai TOPorgó 28.

Attis  2011.07.21. 11:05

Újra itthon, avagy a Pázmándi TOPorgók éjszakája

A Mátra Csillagai után, ismét éjszakai túrára készültünk, most azonban hazai környezetünkben, a Velencei-hegységben.  Meg kell mondanom, kissé elfogult vagyok mindkét TOPorgó túrával, mivel barátaink a rendezők.  Azonban elfogultságom a visszajelzések alapján jogos is lehet, mivel azok szinte csak pozitívak és a Teljesítménytúrázók Társasága által kiírt „Hazai Legjobb Teljesítmény Túra 2010” szavazáson az éjszakai TOPorgó 28, a 8. helyezést érte el.

Mátrai Csillagok

Attis  2011.07.19. 01:07

Mátrai Csillagok 40

éjszakai teljesítménytúra

Pünkösd  vasárnap volt és késő délután az autópályán robogtunk a Mátra irányába, az elmúlt hónapokban, már sokadszorra. Most egy éjszakai túrát választottunk, jelesül a nyolcadszorra megrendezett  Mátrai Csillagokat, ennek is leghosszabb távját, a negyvenest, mely valójában kicsit több mint negyvenegy kilométer volt, ezer hatszáz méter szintemelkedéssel. Hét óra felé járt, és a távolban feltűntek útcélunk  tisztelet parancsoló szürke körvonalai.  Néztem a Kékesen a  tv—torony karcsú tűjét, és szinte éreztem a lábamban az emelkedő terhelését. De addig még jó néhány óra volt hátra.

Túrák a lelkünknek

Zsuzsa  2011.06.22. 23:00

Jó néhány túrán részt vettem már. ( Közel sem én a legtöbbön.)
Mégis, ha visszatekintek az elmúlt pár évre, keresem mindazt, amit a túrák adtak nekem.
Azt, ami az idő távlatából igazán megmaradt .

Velence 25-35, újabb önismereti túra gyerekekkel

Zsuzsa  2011.06.09. 20:14

A teljesítménytúrák valójában önismereti táborok, mely során megtanulhatunk egy, s más dolgot magunkról. Főként hogy mennyit bírunk fizikailag és szellemileg, mennyi a tűrőképességünk és hogyan tudjuk meghaladni határainkat.

Én jó ideje kimaradtam az effajta önismereti tréningekből, de örömmel láttam, hogy új csapat állt össze, főként gyerekekből, akik lelkes húzóerőt adnak , hiszen rájuk figyelve a felnőttek is megismerhetik újfajta határaikat, amiket az otthon nem mindig adhat meg, az most itt, nehéz körülmények közt előjön.

Elhamvadni, mint izzó parázs ... a Kinizsi 100

Attis  2011.05.30. 10:17

"Fizikai tartalmát tekintve teljesítménytúrázni abszurd tevékenység. Mi értelme van Budapestről Szárligetre gyalogolni egy nap alatt, mikor az autópályán fél óra alatt ott lehetnénk? A válasz csak a dolog lelki vonzata lehet. Az önként vállalt megpróbáltatások a jellem, az akaraterő, a tudatosság fejlesztésének eszközei. A határhelyzetekben megtapasztalhatjuk, hogy az igazi valóság, az igazi élet, az igazi őszinteség, az igazi harc az éjszakai erdőben, kilencven kilométerrel a lábunkban élhető meg, nem pedig a hétköznapi élet hazugságaiban. Ebből a nézőpontból a teljesítménytúrázás sokkal inkább lelki nemesedést célzó technika, mint sport."   - idézet a netről -

Tési-fennsík - 50

Attis  2011.05.09. 10:04

Tési – fennsík 50

( avagy a szalagozás réme …)

Elérkezett a május eleje és a Tési-fennsík 50 teljesítmény túra. A tavalyi tapasztalatok még éltek bennünk, ezért kicsit vegyes érzelmekkel készültünk Várpalotára. A múlt évben megtréfáltak bennünket  a kopott jelzések és a 25-ösök segítő szalagozásai, de hát kétszer ugyanabba a folyóba nem lehet belelépni tartja a bölcs mondás, és mi hiszünk a bölcsességekben.  Aztán rájöttünk, hogy dehogy nem …

Vérteskozma - 30

Attis  2011.05.09. 10:02

Vérteskozma 30.

Egy nappal a mezőföldi Sárpentele 15. - Széchenyi Zsigmond emléktúra után a reggel újra úton ért minket. Ez esetben a Vértes, pontosabban Vérteskozma volt a cél. Itt rendezték meg immáron harmadik alkalommal a Vérteskozma 10-20-30 teljesítménytúrát, melynek mi a harmincas távját választottuk.  Kicsit tartottam a túrától, egyrészt, hogy előző nap a gyerekekkel már mentünk tizenöt kilométert, másrészt pedig, mert Zsófi kivételével még soha nem tettek meg ekkora távot, és az idő sem volt éppen ideálisnak mondható. Aztán eszembe jutott, hogy valamikor, 2006 táján én is így kezdtem, de valahogy még sem tudtam igazán megnyugodni.

Sárpentele - 15

Attis  2011.05.09. 10:02

Sárpentele 15.

Lelkes kis csapattal indultunk az immáron 3. alkalommal megrendezett mezőföldi Sárpentele 15. teljesítmény túrára. A kis csapat kifejezés duplán is találó, hiszen összesen tízen voltunk, három felnőtt és hét gyerek. A túrát a székesfehérvári Gyöngyvirág Természetbarát Egyesület szervezte, amely egyben Széchenyi Zsigmond emléktúra is volt. A meteorológia mindenféle időt jelzett szombatra, ennek ellenére szép számmal gyülekeztünk az indító ponton Székesfehérváron, a Szövetségek Házában. Eddig még sosem csalódtam a gyöngyvirágosok szervezésében, most mégis kíváncsian vágtam neki a távnak. Ennek nem volt más oka, mint a kiírás, ugyanis a részvétel a gyerekeknek ingyenes volt, a felnőttek számára is csupán kétszáz forint. Mit lehet manapság ennyiért szolgáltatni és kapni, vetődött fel a kérdés. Aztán a célba érkezéskor megtudtuk, nem hittem a szememnek, és a szám is tátva maradt.

Velencei lábrázogatás

Ke$ha(Zsófi)  2011.04.27. 13:02

Gergő, Kira, Rita, apa, Gergő, Lili, Zsolti, Erik, Eszter, Lacika, Johanna (Johi) és én vágtunk neki a Velence 12-nek induló lábrázogatásnak. Hát persze hogy voltak eltévedések (csak a kicsik részéről), hisztik és kifáradt lábakban sem volt hiány. Mégis az eddigi legjobb túra volt, amin részt vettem.

Egy nap a Gerecsében

Attis  2011.04.21. 00:19

Gerecse 50/20 teljesítménytúra 2011.04.16.

Hűvös reggellel ébresztett bennünket  a jubileumi 30. Gerecse 50.  A két kocsi gyorsan falta a kilométereket Tatabánya felé, miközben a felkelő nap egyre inkább azzal bátorított, hogy éppen jó kiránduló időnk lesz, nem kell tartani széltől, esőtől. Nagyjából tartotta is aztán az ígéretét egész nap. Ahogy közeledtünk a rajt-cél állomáshoz egyre szaporodtak a hol sietős, hol ráérősen ballagó hátizsákos emberek, ki a Jubileumi park felé, ki már a hegyek irányába. Szerencsénkre, még viszonylag közel tudtunk leparkolni, de aki csak egy fél órával később érkezett, már bemelegítésnek is betudhatta, még elért a rajthelyhez. A nevezés gyors és zökkenőmentes volt, és hogy az indulásnál se legyen fennakadás, egyéni, becsület indítás volt.  Ha valaki csalni akart a szintidővel megtehette, de saját magán kívül másokat nem csapott be. Remélem mindenki felnőtt ehhez a „komoly” feladathoz

Tavaszköszöntő Nyuszi túra - Sukoró

Attis  2011.04.13. 20:58

Tavaszköszöntő – Nyuszi túra – Sukoró

Végérvényesen kijelenthetjük, hogy beköszöntött a tavasz, hiszen a székesfehérvári Gyöngyvirág Természetbarát Egyesület idén immáron kilencedik alkalommal rendezte meg tavaszköszöntő túráját a Velencei-hegységben.  A forgatókönyv a régi jól bevált volt, 20 és 10 kilométeres túrák, illetve egy „nyuszi táv” – 6,2 km – amelyre a nevéből is sejthető, főként a kisebbeket várták, s azt hiszem, hogy nem lövöm le előre a poént, ha elárulom, hogy szerintem sikerrel.  Az elmúlt év tapasztalatából kiindulva, idén áthelyezték a rajt – cél állomást az általános iskola aulájába. Jó ötlet volt, mivel az igen csak erős böjti szél rendesen megcibálta volna a sátrakat és a túrázók is kényelmesebb és komfortosabb helyen tudtak nevezni és megpihenni a túra végén.

... és újra a Mátrahegy

Attis  2011.03.07. 22:55

Mátrahegy 30

Újra úton

Elérkezett március első hétvégéje, s a felkelő nap első sugarai újra úton találtak bennünket a Mátra felé. Az autópálya csaknem teljesen üres volt, gyorsan fogytak a kilométerek Mátrafüred felé. A korai időpont ellenére, a tavalyi kellemes emlékek hatására jókedv és bizakodás légköre lengett mindent körül. Szinte fel sem eszméltünk, és az Abasárra vezető útra lekanyarodva feltűntek a sárga mellényes polgárőrök akik segítették a folyamatosan érkező túrázókat a rajthely megközelítésében és a gond nélküli parkolásban. Az erdészeti iskola aulájában a szokásos kép fogadott minket.

Vándorbottal a vasparipáért

Attis  2011.03.01. 22:24

avagy a fürdőző, a bohóc, a keresztes és a kelta. No meg a katona ...

Mottó : " Lábad alatt fogyjon az út, hogy mehessen a vasút."

Már az elnevezés is érdekes volt, miszerint vándorbottal küzdünk a vasparipa fennmaradásáért. Ha jobban belegondol az ember, kihagyhatatlan ajánlat és lehetőség. Hát megnéztük, mi is ez valójában.  Február 26-án kora reggel indultunk Zircre, hogy a Bakonyvasút Szövetség által szervezett vasút mentő túrán résztvegyünk. De hogy lehet vasutat menteni egy túrával ? Sehogy ? Dehogy nem, és ezt estére meg is tudtuk.

Újra az úton

Attis  2011.01.30. 22:24

" Azt hittem, lehet úgy utazni, hogy már elindulás előtt célbaérek. A gyaloglás azonban a szenvedés és a monotónia művészete. " - Tolvaly Ferenc szavai jutottak eszembe az El Camino-ból, miközben ezévi első telejesítménytúránkra készültem péntek este. A hátizsák még üres, az asztalon kipakolva minden "összetevő", s a fejben gondolatok garmadája. Milyen idő lesz, merre megy a megváltozott útvonal, ki jön, s aki nem, miért ? Mert hát minden változik, és azt sem mondhatom, hogy csak az út maradt. Mert az élet, s a Gaja formál mindent, megváltoztatva a régi bevált dolgokat.

Egy jegyzetlap margójára ... ( Csak te tudod ... )

Attis  2010.11.28. 22:15

" Azt hittem lehet úgy utazni, hogy már elindulás előtt célbaérek. A gyaloglás azonban a szenvedés és a monotónia művészete. ... Nem az út  hossza számít, hanem az, hogy úton vagyok. ... Van-e könnyebb az ember számára, mint felismerni, hogy az út fájdalmas lehet, hogy nem az út nehéz, hanem a nehézség maga az út. "

Tolvaly Ferenc - El Camino

Csak te tudod...csak én tudom

Zsuzsa  2010.11.28. 11:38

Nem egyszer kérdezték, ezekben a  teljesítménytúrákban mi a jó ? Miért csináljuk ?

Minden nehézség ellenére , a túráknak megvannak a csodálatos örömei, jó hatásai , amit csak akkor tudhatsz meg, ha
végigmentél , ha  beértél, ha sikerrel erőfeszítettél és teljesítettél. Mint ahogy egy  pohár vízről is csak akkor tudod meg, mennyit  ér, ha a sivatagba kerülsz , magadról is sok mindent csak akkor tudhatsz meg , ha a túrát végigcsinálod.

Itt  megtudhatod mi mennyit ér, -  magad  mit érsz , mennyit érsz ?

A TELJESĪTMÉNYTÚRÅRÓL avagy: - Mi vár rád, ha beneveztél...

Zsuzsa  2010.10.29. 20:51

Régóta úgy  érzem  , hogy teljesítménytúráink valójában  önismereti tanfolyamok , rövidített , egy napos időtartammal, ám annál intenzívebben. Ugyanis   itt egy  nap  többet ér , mintha egy hetes szokványos  táborban vennénk részt.  A szenvedéseivel és a felszabadító felismeréseivel együtt  bátran ajánlhatnánk  bárkinek, aki  igazi  önismereti  fejlődésre vágyik.

Mi is az a teljesítménytúra?

Nem egy szimpla kényelmes kirándulás a természetben. Bár az is benne van.

Mármint a kirándulás. A kényelmes kevésbé. Itt szintidőre kell megtenned választásodtól függően 10,20,30,50 vagy akár 100 km - t adott útvonalon, hegyen - völgyön, erdőkben, falvakban, túristajelzésekkel ellátott utakon a rajttól a célig. A rajtnál kapsz egy itinert, és az ott leírtak segítségével kell megtalálnod különböző ellenőrző pontokat, ahol lepecsételik a papírod, kapsz egy kis frissítőt is, majd ha megvolt az összes ellenőrző pont, a végén szintidő alatt be kell érned a célba.Ott megérdemelt pihenés, no és oklevél és elismerő kézfogás vár a rendezők részéről.

A tempót te választod meg, de ha szintidőre be akarsz érni, akkor bizony erősebb tempóval kell haladnod, mint egy átlag gyaloglás, akár 6, 8 10 vagy még több órán keresztül, és csak rövid, 10 perces pihenőket érdemes tartani. A szintidő végét jelzi a söprő feltűnése, aki az a pontőr, aki végigjárja a távot, és aki mögötte halad, az már szintidőn kívül fog célba érni.

Persze, ha szintidőn kívül vagy, különösen, ha az első túráidat járod, az is nagyon szép teljesítmény. És minden elismerés megillett. Néha a legrutinosabb túrázók is benéznek egy túrista jelet, vagy adódhat bármi, ami miatt nem épp időre sikerül. De majd jön a következő túra.

Ezt az írást egy kis ajánlónak is szánom mindazoknak, akik még nem próbálták, de kíváncsiak rá , mit is kaphat a túrák során az ember , milyen élmények várják , ha benevez egy ilyenfajta  kalandra .

Túl a csúcson

Attis  2010.10.24. 20:06

Túl a csúcson . Hát valahogy így lehetne jellemezni leginkább a tegnapról, mára nyúlt Via Dolorosa 75 túrát a Mátrában. Túl a csúcson, mert egy túra alatt kétszer jártuk meg Kékestetőt, Túl a csúcson, mert egyvégtében sosem mentünk 19 órát, 2750m szint különbséget és 77 km-t.Mert, hát néhány plusz varga betü után itt állt meg a kilométer számláló és túl a csúcson, mert megdöntöttünk magunkban minden lehetséges fizikai és szellemi korlátot, melyről tudtunk, s átléptük azokat is amelyekről nem is sejtettük, hogy bennünk vannak.

Pont az I-n, avagy felkerült a korona ...

Attis  2010.10.10. 16:09

Közeledik a túraszezon vége. Sok száz kilométer és sok-sok terepen töltött órával a hátunk mögött, úgy gondoltuk, hogy talán zárásképpen, kellene valami nagyot húznunk. Enci ötletére hallgatva, elkezdtünk foglalkozni gondolatban a Bakonyi Barangolások 70-km-es távjával. Aztán a múlt héti TOPorgó után eldöntöttük , nekivágunk ...

TOPorogtunk ...

Zsuzsa  2010.10.10. 12:57

Vártam, hogy Attila megírja a Pázmándi TOPorgó élményeit , mivel én csak részben voltam ott , de ha  más nem, leírom, amit én tapasztaltam . A Pázmándi TOPorgók kihagyhatatlan túra a számunkra .Szinte már hagyomány, hogy részt vegyünk rajta .  Most Judittal , Enikővel, Attilával 45 km-re neveztünk. Erzsi , Rita és nyolc  gyerek a velencei iskolából  20 km-en indultak.

Túl a csúcson ...

Zsuzsa  2010.08.21. 13:41

Egy folyamat véget ért . Judittal 50-esek lettünk mi is .Sikerült.

Megintcsak saját részemről írhatom le a dolgokat , de számomra ez volt a cél,  ennyi volt a km, amit a teljesítménytúrákon  szerettem volna elérni . És most megvan , teljesítettük .

" Az élet hegymászás ... "

Attis  2010.08.17. 18:19

Eltelt huszonegy nap a mecseki túra óta és a kis csapat most a Vértesi Barangolásokra készült. Hát igen készülődés volt, mivel Zsuzsa és Judit első ötvenesük teljesítésére készültek, Erzsi és Rita is visszatért a hagyományos Gánt környéki terepre, mi pedig Encivel egy újabb ötvenest szerettünk volna "begyűjteni". Estére aztán mindenkinek teljesültek kívánságai, tapasztalásokkal és felismerésekkel együtt ...

"... kell egy csapat!"

Attis  2010.08.08. 23:03

Miben más ez a túra, mint az eddigiek ? Ezen a kérdésen töröm a fejem, amióta csak visszajöttünk a Mecsekből. Fogalmam sincs, pedig tisztán érzem, hogy valami más. Más volt, más lett ... de mi ?

Túra a Mecsekben avagy ÁTJÖTTÜNK A SZIVÁRVÁNY ALATT !

Zsuzsa  2010.07.26. 19:44

A túra után immár itthon, még sokáig csengett a fülemben a dal :

ZENGJÜK a dalt üde mámoros ajkkal,

Vérvörös pírt fest  szemünkbe  a hajnal ,

Gátakat elsöpör , új utat tűz ,

Fájdalmat, félelmet  innen elűz.

Ezt a nagy eszmét a vész viharában,

Védeni, menteni kell csoda bátran ,

Fegyver a lábban és ajkon a dal ,

Nem marad így el a nagy diadal !

A dalt Boti kezdte el énekelni , amikor egyből kezdésképpen a Zengőre tartottunk felfelé, az indulás jókedvével és lelkesedésével a lelkünkben . Kicsit továbbgondolva , és kis változtatásokkal akár a  mottója is lehetne ennek a nehéz , nagy emelkedőkkel teli , és mégis szépen sikerült  túrának a Mecsekben.

Csillagösvény 33 ? - ...

Attis  2010.07.01. 20:35

Hát megint a Vértesben találtuk magunkat. Most Tarnai Feri Csillagösvény 33-át szerettük  volna magunk mögött tudni. A dolog pikantériája, hogy, mint a csillagösvény elnevezés is mutatja, a túra klasszikusan éjszakai volt. Tavaly Botival még sötétben botorkáltunk a szétázott terepen, de idénre kitalálta az erdőgazdaság vezeteője, hogy az éjszakai túra " aránytalanul és feleslegesen zavarja a vadállományt." Hát jó lenne, ha egyszer  a doktor úr letalpalna egy éjszakait, és akkor tudná miről, mit nyilatkozik. Na mindegy ... de legalább a terep konzekvensen sz...rá volt ázva ...

Pázmándi TOPorgók éjszakája

Zsuzsa  2010.06.19. 15:18

Felejthetetlen hangulatú túra volt . Igazi  nagyon meleg nyári éjszaka , Szent Iván éj felé közeledve. 28 km-t tettünk meg éjjel Sukoró és Pázmánd hegyei között , felettünk  a csillagos éggel , körülöttünk  pedig  varázslatos éjszakai panorámával .

Öten voltunk, Boti, Enikő, Attila, Judit és én. Judittal először vettünk részt éjszakai túrán .

Két nap a Bakonyban

Attis  2010.05.12. 17:59

Egyszer egy dán írónő így kezdte visszaemlékezéseit : " Volt egy farmom Afrikában ... " Hát valahogy én is imígyen kezdeném, volt egyszer egy 94 ... , mármint kilométer. Készülve a Kinizsire kitaláltuk, hogy egymás utáni két napon lenyomunk két teljesítménytúrát és meglátjuk mit tudunk. Így is lett, vagy legalább is részben. Szombaton Encivel nekivágtunk a Tési-fennsík 50-nek, aztán vasárnap Zsuzsával és Judittal kiegészülve folytattuk a 3x7 Mérföldes Tekergés harminc és egynéhány kilométeres távjával, lévén a túra útvonala és pontos távja is titkos volt ...

Gerecse 10 és 50 km , siker - siker hátán

Zsuzsa  2010.04.20. 08:53

Ismét a Gerecsén túráztunk . A   világ egyre erősebben kiabál , Izlandon a vulkánkitörés hamufelhője megbénította az európai légiközlekedést , szombaton  a ferihegyi reptéren egész nap szünetelt a légiforgalom. A TV-ből halálesetek, katasztrófák áradnak egyre borzasztóbban , mi pedig mintha éreznénk, hogy még fontosabb , hogy együtt legyünk, együtt tegyünk valamit, ami próbára tesz ,előre visz ,túrázunk, teljesítünk egyre sikeresebben .

Tavaszi Vértes - és a szembesülések

Zsuzsa  2010.03.22. 20:38

Igen, mindjárt az elején szembesülhettünk azzal, hogy tudunk mi , ha akarunk .Időben el tudunk készülni, pontosan negyed hatkor rendben el tudunk indulni, az alváshiánnyal meg tudunk birkózni ( jó 3 és fél órát aludtunk , mivel előtte Bodajkon egy jól sikerült tai chi klubestet tartottunk ), Rita néninek hála, az autóhiány is megoldódik , és hajnali negyed hétkor pontosan , tervszerűen sikeresen tudunk startolni Gántról.
Szembesültünk azzal is, hogy mindhárman képesek vagyunk a nagyobb kihívást választani . Enikő Attilával 58 km-re nevezett , én 38-ra .

Négykézláb a hegyen

Attis  2010.03.09. 12:21

No, szóval a Mátra. Mivel én agyaltam ki a túrát, természetszerűleg utánanéztem a terepnek, és megállapítottam "kicsit húzós" lesz. Majd lapításba csaptam át, nehogy a többiek idő előtt elrettenjenek. Ismerem a csapatot, a helyszínen már másként reagálnak, ha előre tudják a nehézségeket, győzhetett volna a kishit. Bejött a góbéság.

Mátrai élmények - a Kékes és a többi

Zsuzsa  2010.03.09. 01:34

Elnézést , ha kicsit hosszú lett a beszámoló, pedig csak azt próbáltam leírni , ami  számomra lényeges és emlékezetes volt .És még így is volt, ami  kimaradt .
Erről a túráról csak a végletek jutnak az eszembe. Gyönyörű volt , szépséges volt , csodálatos  , ugyanakkor szörnyű   és  emberpróbálóan kemény . De ami  félelmetes volt , az egyben felszabadító  is lett . Ami nehéz volt , az  egyben szép is . Egyszóval nekem minden benne volt, ami a teljességhez hozzátartozott . Szép és emberpróbáló két nap volt.

Kirándulni, jaj de jó...!

Zsuzsa  2010.02.11. 09:19

A túrák során rengeteg emberrel találkoztunk, a közös kapaszkodások , megállók során akaratlanul is fültanúi lehettünk sokféle véleménynek ,  beszélgetésnek .És az a gondolat erősödött meg bennem, bizony mennyire különbözőek vagyunk .Egy kirándulással töltött nap a természetben  páratlanul eleven , nagyszerű élmény tud lenni.  Ha ki tudunk nyílni mindarra, ami körülvesz bennünket. Ez azonban akkor sikerül,ha félre tudjuk tenni napi gondjainkat , és sikerül " kinézni a fejünkből " . A természet nem mindenkinek ugyanazt jelenti . Így aztán elszórakoztam a gondolattal és két különböző felfogású apuka (vagy anyuka) szemszögéből próbáltam leírni egy természetben tett családi kirándulást .

Kincsesbánya 2010 január 30.

Attis  2010.01.31. 15:35

Újra itt a túra idény. Január 30-án elérkezett "szezonnyitónk" ideje, az első teljesítmény túránk 2010-ben. Jelesül ismét a Bakonyban kezdtünk egy igazi téli barangolással, hatalmas havazásban és 0 fok körüli hidegben. Ez a túra Kincsesbányáról induló körtúra volt a Gaja-völgy éríntésével, három választható távon, 10,20 és 30 km-en. Mi mint gyakorlottak a 20 és 30-as távon indultunk nagy lendülettel és még jobb kedvvel  ...

És megint a Vértes...

Huszi  2009.08.16. 15:56

Alig telt el a Csillag ösvény óta másfél és a Csákberényi IVV túra óta egy szűk hónap, és ismét , ez idén már harmadszorra a Vértesben vagyunk. Új túra, új terep. Ezúttal a Vértesi Barangolások 50-es távja Gánttól, Gántig. Bár indulás előtt a kötelező bemelegítés megtörtént a Vértes vendéglőben ( több hasonszőrű túratárssal egyetemben ), az első etap Hajdúvárig megizzasztott minket…

Kakukkfű, kakukkszó...

Zsuzsa  2009.07.16. 16:09

Azt mondják válság van .

Az embereknek országos szinten nehezebb ,minden okuk megvan rá, hogy  feszültebbek, rosszkedvűbbek , elkeseredettebbek legyenek  . Mindenkinek rossz, nehéz , hiszen válság van .Mégis  mi van azokkal, akik hétvégeken járják az erdőket , akik vasárnap is útrakelnek, akik túrákra neveznek be ,   az a rengeteg ember , akivel találkozunk versenyeken, erdőkben, mezőkön , ismeretlenül is köszönünk , vagy akik szembejönnek a bicikliúton és ránk mosolyognak ?

Csákberény - Nemzetközi IVV túra

Zsuzsa  2009.07.15. 17:18

Nagyon spontán indultunk. Hirtelen elhatározásból követtük Attilát és végül is 3 fős kis csapatunkkal beneveztünk vasárnap reggel a Csákberényből induló Nemzetközi IVV - túrára .
Olyan ártatlannak tűnt . 20 km , közepes nehézségű terep . Előtte szombaton körbebicikliztük a Velencei- tavat , megtettünk 30 km-t, elfáradtunk, de jól esett . Gondoltam, a túrán is lesznek majd emelkedők, amin jólesően elfáradok majd , de a 20 km nem lehet vészes .
  Hát..., az elején az emelkedő tényleg nem volt vészes , jókat beszélgettünk közben ,gyűrtük a kilométereket , a nap szépen sütött , az erdő árnyas volt , a madarak daloltak ...

EGYSZER FENN , MÁSSZOR ...

Huszi  2009.06.30. 22:02

Nagy volt a vállalás. Elhatároztuk, hogy 24 órán belül két harmincast is teljesítünk. Egyet a Vértesben, és egy másikat a Balaton-felvidéken. Mindent gondosan megszerveztünk, hiszen a két túra között két óránk volt és ezalatt Mórról Balatonfüredre kellett érni. Tehát minden a tervszerűségen, a fegyelmen, a teljesítményen és a gondos tervezésen múlott. Ezekben nem is volt hiba. Csak hát …
  … és itt jött a vonat. Mit jött, meg sem állt !

BALATONFÜREDI TÚRA - JÓ VOLT VELETEK !

Zsuzsa  2009.06.29. 14:18

Úgy érzem, ismét nagyon jól esett ez a túra Veletek. Nem tudom Ti hogy éltétek meg ,  leírom amit én gondolok az egészről .Már az elején örültem, hogy Balatonfüredre megyünk, mert a Balaton -felvidék az egyik kedvenc helyem az országban.Mivel közepes erősségű túrának látszott, ezért mertem a 30 km-t bevállalni. Ami aztán közel sem ennyi lett, de olyan jól éreztem magam, hogy egyáltalán nem bánom. Élveztem a természetet, a Balaton közelségét., és a társaságotokat. Ezen a túrán is , mint annyi máson adódtak váratlan helyzetek, próbára kerültek emberi kapcsolatok , jobban megismerhettük egymás gyengéit és erényeit, megtudhattuk, ki mit és mennyire tolerál, bír , és mit és mennyire nem.

Ilyen az Élet

Huszi  2009.06.12. 23:13

„Történjék ezután bármi, tudd,hogy mi van már mögötted, gondolj a túrára. Egy faág is elég, hogy figyelmeztessen és egy hegylánc sem akadályozhat, ha a saját utadat járod. Sok a szikla és a kaptató, de valahol mindig lesz egy pokróc, friss zokni meg egy korsó sör. A boka meg akkor dagad amikor kell és nem amikor logikus lenne. Az erdő szép és nyugalmat áraszt. A sziklák kemények és törik a lábat. De a hegytetőről csak akkor gyönyörködhetünk a kilátásban, ha elhagyjuk a fákat és kilépünk a sziklák szélére. Kicsit éget a Nap, de láthatóvá válik honnan jöttünk és mi van még előttünk. De a valóság mindig a következő lépésben testesül meg és te majd 80 000 lépést tettél meg. Hogyan csalódhatnék ?”

Minek ez az egész … ?

Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!