Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 15. |
Attis |
|
”Az ürességet az egymásból keletkező és egymástól függő dolgok rendszerében kellene felfognunk. Ugyanakkor az okok és feltételek között létrejövő dolgok együttesének a teljesség érzését kellene kelteniük bennünk. Azt gondolhatnánk, hogy a dolgok rendszerében az „én” olyasvalami, ami eredendően létezett és létezik, mindig ott a helye a többi között, és csak a meditációban szűntethető meg. Az „én” sokkal inkább olyasvalami, ami sohasem létezett elsődleges dologként.”
Tendzin Gjaco
|
Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 14. |
Attis |
|
”Valahányszor egy új országban gyökeret vert a buddhizmus, mindig új hangon, más stílusban szólalt meg. Buddha maga is különbözőképpen tanított, attól függően, hogy hol, kik és milyen körülmények között hallgatták őt. Így aztán csak rajtuk múlt, hogy megértik-e. Ma is rajtunk múlik, hogy megértjük-e a buddhizmus lényegét, és hogy alkalmazzuk-e a tanítást a mindennapi életben.”
Tendzin Gjaco
|
Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 13. |
Attis |
|
”Mindenfajta elkülönülés a múltban versengést, ellenségeskedést váltott ki az emberek között. Mostanában sokkal nagyobb mértékben függünk egymástól, mint régen. Ezért sokkal több kapcsolatra, párbeszédre, megegyezésre van szükség. Jó lenne, ha volna egy varázsgömbünk, amelyben meglátnánk az igazi bajkeverőt, aki szembefordítja egymással az embereket. Ez a bajkeverő bennünk lakik.”
Tendzin Gjaco
|
Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 12. |
Attis |
|
”Három tulajdonság teszi képessé az embert a buddhista tanítás megértésére. Az első a tárgyilagosság, amely nyitott szellemet feltételez. A második az értelmi képesség, mely kritikusan vizsgálja és felfogja Buddha tanításainak értelmét. A harmadik pedig az érdeklődés vagy kötődés, amely a lelkesedést adja a vizsgálódáshoz.”
Tendzin Gjaco
|
Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 11. |
Attis |
|
”Tudnunk kell, hogy bár úgy látszik, ellenfeleink képesek ártani nekünk, a nagyobb kárt ezzel a ténykedéssel mégis önmaguknak okozzák.”
Tendzin Gjaco
|
Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 10. |
Attis |
|
”A boldogság az elme rendezett állapotából származik. A szenvedés a rendezetlen állapot következménye. A buddhista tanítás gyakorlata az elme mindennapos vizsgálatát, ellenőrzését jelenti.”
Tendzin Gjaco
|
Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 9. |
Attis |
|
”Fogjuk föl a test és az elme együttesét úgy, mint egy laboratóriumot. És végezzünk benne alapos kutatást. A szellemi működést illetően azt vizsgáljuk meg elsősorban, hogy miképpen érhetünk el magunkban pozitív változást.”
Tendzin Gjaco
|
Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 8. |
Attis |
|
”Ha valaki durván megsért minket, akkor is elkerülhető, hogy haragot érezzünk iránta. Gondoljunk jó tulajdonságaira, arra, hogy mások megbecsülik, tisztelik. Ilyen módon nemcsak megfékezzük magunkat, de alázatot is fejleszthetünk magunkban az emberek iránt.”
Tendzin Gjaco
|
Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 7. |
Attis |
|
”A Tökéletesen Megvilágosodott (Buddha) azt mondta, hogy minden, amit tehet értünk: a tanítás átadása. Így mutatja meg a szenvedésektől való szabadulás útját. Hogy aztán mit kezdünk vele, az már a mi dolgunk. Ő mossa a kezeit, nem vállalhat felelőséget értünk.”
Tendzin Gjaco
|
Út a nyugalomhoz - mindennapi tűnődések - április 6. |
Attis |
|
”Amikor azt mondjuk, virágozzék a tanítás, arra gondolunk, hogy Buddha tanítása az elménkben virágozzon. Ez úgy érhető el, hogy elsajátítjuk a tanítás elveit, magunkénak valljuk az értékeit. A tanítás nem verhet gyökeret, nem is létezhet az elmén kívül. Teljességében az ember szellemi tulajdonaként létezik és működik az élőlények világában.”
Tendzin Gjaco
|
|